Vyšetření žáka v PPP

Vyšetření žáka v pedagogicko-psychologické poradně probíhá buď na doporučení školy (vyučující zaznamená potíže žáka – pomalé tempo, nesoustředěnost, chyby v diktátu, opisu či přepisu…), nebo na žádost rodičů.

     Před vyšetřením musí rodiče podepsat souhlas s poskytnutím informací o dítěti – zůstává ve složce žáka u výchovného poradce.

     Třídní učitel ve spolupráci s dalšími vyučujícími vyplní dotazník o dítěti, který se spolu se souhlasem s vyšetřením odesílá do poradny. V tomto dotazníku jsou uvedeny základní údaje o dítěti spolu s kontaktem na rodiče, dále informace o výkonech žáka ve čtení, psaní, v matematice, o zvládnutí pravopisu, o řeči, o jeho chování ve škole, o zájmech a motivaci.

     Rodiče kontaktují PPP a domluví si termín vyšetření. Vyšetření dítěte by mělo proběhnout do 3 měsíců od odeslání žádosti ze školy.

     Do poradny je vhodné vzít s sebou školní sešity a písemné práce (na vyžádání u vyučujících).

     Při vyšetření se zjišťuje anamnéza dítěte a probíhá testování – psychologické (míra nadání, IQ) a speciálně-pedagogické vyšetření (poruchy učení nebo chování). Rodiče jsou seznámeni s výsledky vyšetření.

     Pedagogicko-psychologická poradna vyhotoví zprávu z vyšetření, kterou obdrží rodiče, a doporučení, které je škole zasláno datovou schránkou. Každé doporučení je projednáno – jednání se účastní rodič žáka, třídní učitel a speciální pedagog nebo školní psycholog nebo výchovný poradce. Na jednání se dojedná především způsob speciální péče o žáka – způsob klasifikace, speciální postupy v hodinách apod. Rodiče podepíší informovaný souhlas. Originál doporučení je uložen ve složce žáka u výchovného poradce, kopie je v katalogovém listu žáka. Se závěry ze zprávy jsou všichni vyučující seznámeni.

     Kontrolní vyšetření probíhá obvykle při přestupu na druhý stupeň

 

 

 

Tabule ZŠ

Od 4. 1. 2021 - žáci 1. a 2.ročníku- prezenční výuka dle stálého rozvrhu

                       žáci 3. - 5.ročníku distanční výuka dle rozvrhu (totožný jako na podzim 2020)

22.2.-26.2. jarní prázdniny

 

Tabule MŠ

22.2.-26.2. jarní prázdniny - omezený provoz

 

Školní 11, Troubsko, 664 41

datová schránka: ID rbimii3

Bankovní účet: 181574256/0300

IČ: 75023181

ZŠ a MŠ ředitelka - Mgr. Ivana Kašparová: +420 777 227 051

ZŠ sborovna: +420 733 537 658

Mateřská škola: +420 733 534 813

Školní družina: +420 797 971 790

Školní jídelna: +420 733 534 813

ŠJ vedoucí: +420 773 678 695

Vých. poradce: +420 725 498 098