Třídní nástěnka
Domácí úkol 19.2. (na prázdniny)
ČJ - vyplnit formulář: https://forms.gle/De6ovRyBb5jwgrkm8 (učebnice s. 120, cv. 7)
VL - úkol z pondělí - pracovní sešit s. 6 a 7
Obsah výuky 19.2.
ČJ - opakování: určování životnosti u rodu mužské
zápis do sešitu: vzory pro rod mužský
učebnice s. 120, cv. 6
počítačové zkratky pro zkopírování textu (označit text, Ctrl+c a vložit text: Ctrl + v) a pro háčky nad písmeny n,t,d (Shift + klávesa vedle zpět. Obojí pak pustím a zmáčknu písmeno, které chci mít s háčkem)
M - slovní a logické úlohy, opakování násobení a dělení
pracovní sešit s. 7, cv. 4 a 5
Domácí úkol 17.2.:
– dodělat: M - pracovní sešit s. 7, cv. 1
+ Procvičit si online za zítřejší test: https://www.umimematiku.cz/pocitani-rimska-cisla-2-uroven/881
Obsah výuky 17.2.:
ČJ - test na určování vzorů rodu sředního a ženského
opakování - pravopis i/y v koncovkách podstatných jmen rodu ženského
M - opakování nového učiva - postup při písemném násobení dvojciferným číslem
opakování římských číslic - pracovní list (uveď římskými číslicemi: rok svého narození, rok 1994, číslo domu, tvou výšku, tvou váhu, poslední trojčíslí tvého telefonního čísla, číslo bot, počet dnů v roce, letopočet příštího roku)
Najdi chybné zápisy římských čísel :
104=CIV 120 = CVVV 531 = DXXXV 1609 = MDCIX
70 = LXV 860 = DCCCLX 45 = VC 1999 = MCMXCI
6 = IV 48 = ILVII 700 = DMM 56 = LVI
321 = CCCXXXI 17 = XVII 80 = LXXX 102 = CII
770 =DCCCVII 91 = XCI 1290 = MCCIC 4 = VI
Geometrie - opakování: rovnoběžníky a pravoúhelníky (zápis definice do sešitu)
- pracovní sešit s. 34, cv. 1, 2 a 3
Domácí úkol: 16.2.
Procvičovat určování vzorů:
https://www.umimecesky.cz/rozrazovacka-vzory-zenskeho-rodu-2-uroven/1175
Domácí úkol 15.2. (na pondělí po prázdninách)
VL - pracovní sešit - dodělat strany 6 a 7
Domácí úkol 12.2.
Procvičit římské číslice na odkazu: https://www.umimematiku.cz/pexeso-rimske-cislice-2-uroven/1053
Domácí úkol 10.2.:
učebnice s. 116, cv. 9 – tužkou do učebnice
Domácí úkol 9.2.
ČJ – dokončit v sešitě, učebnice s. 115, cv. 7 (úkoly b, c, e)
Obsah výuky 9.2.
ČJ – vzory rodu ženského
vyhledávání podstatných jmen a určování mluvnických kategorií (pád, číslo, rod a vzor)
učebnice s. 115, cv. 7 – za DÚ dodělat
M – zápis větších čísel pomocí římských číslic
učebnice s. 69, cv. 1, 2 a 3 (kdo stíhal, tak ještě 4, 5 a 6)
pracovní sešit s. 5, cv. 2, 3, 4 a 5
AJ – zvířata ze ZOO, poslech a překlad, přídavná jména
pracovní sešit s.35, cv. 1 (překlad a vyplnění), cv. 2 – poslech
pracovní sešit s. 36 – cv. 1 a 2
učebnice s. 28 – poslech a práce s nahrávkou – Karneval zvířat
Zápis do slovníčku (birds = ptáci, beautiful = krásný, peck = klovat, strong = silný, clever = chytrý)
Domácí úkol 8.2.
Do pátku doplnit zápis v sešitě vlastivědy (jaký je náš současný: prezident, premiér, 3 ministři+ ministerstva o které se starají)
Domácí úkoly 5.2.
pracovní sešit s. 4, cv. 3 a 4
dodělat a poslat na email sloh (dopis králi)
Obsah výuky 5.2.
Opakování AJ - spojky next to, between, opposite, zvířata ZOO, zápis do slovníčku
Opakování ČJ - určování rodu, vzory rodu středního, vzory rodu ženského, skloňování podstatných jmen středního a ženského rodu
Opakování M - násobení a dělení 10, 100, 1 000, 10 000. Postupy při pamětném dělení
Domácí úkol 4.2
Dodělat kdo nestihl: M - učebnice s. 67, cv. 2
+ M - Pracovní sešit s. 4, cv.1, 2 a 5
M - kontrola DÚ (pracovní sešit s. 3, cv. 3, 4 a 5)
učebnice s. 64 - poučka - krácení nul při dělení
učebnice s. 67, cv. 1, 2 a 3
ČJ - vzory rodu ženského - opakování, pravopis i/y u podstatných jmen rodu ženského
pracovní sešit s. 33, cv. 2
učebnice s. 114, cv. 5 (tužkou do učebnice)
přavádění podstatných jmen do rodu ženského do zadaného tvaru (pádu)
ČJ sloh - jak nadepisujeme obálku
oslovení a rozloučení v dopise
dopis králi - vyberte si krále nebo historickou postavu, o které jsme se učili ve vlastivědě a napište jí dopis. Instrukce jsou v poznámkovém bloku.
Domácí úkol 3.2.
M - pracovní sešit 2 (fialový), s. 3, cv. 3, 4 a 5
Obsah výuky 3.2.
ČJ - opakování vzorů rodu středního a pravopis i/y (slova, které patří k určitému vzoru mají v pádech stejné koncovky jako jejich vzor. U vzorů stavení a moře píšeme pouze měkké i. U vzoru město píšeme v 7.p. č. mn. tvrdé y (s městy - stejně jako: s koly, se slovy, s děly, atd.)
kontrola DÚ - pracovní sešit s. 33, cv. 5
učebnice s. 112, cv. 3 (do sešitu)
vyvození pravopisu i a y ve slovech rodu ženského - tabulka v učebnici na s. 113 a poučka na s. 114
M - kontrola DÚ - pracovní sešit 2 (fialový) s. 3, cv. 1 a 2
učebnice s. 65, cv. 7
dělení 10, 100, 1 000
učebnice s. 66, cv. 1, 2, 3, 4, 5 a 6 (1 a 2 zpaměti, 3 tužkou do učebnice, 4 a 6 ústně, 5 - zápis do školního sešitu)
Geometrie - kontrola DÚ ( s. 48, cv. 1,2 a 4)
pracvoní sešit 1 (žlutý) - s. 48 cv. 3 - obvod obrazce
učebnice s. 127 - osa a střed úsečky, vysvětlení postupu (nové učivo)
učebnice s. 127 cv. 1 a 2
Domácí úkoly 2.2.
ČJ - Pracovní sešit s. 33, cv. 5
M - Pracovní sešit 2 - NOVÝ (růžový)– s.3, cv. 1 a 2 - ( pracovní sešit byl rozdán na začátku školního roku)
Obsah výuky 2.2.:
ČJ - opakování vzorů rodu střeního (město, moře, kuře, stavení), a vzorů rodu ženského (žena, růže, píseň, kost). Skloňování
pracovní sešit s. 32, cv. 4
pracovní sešit s. 33, cv. 1
učebnice s. 111 a 112, cv. 2 ( b) tužkou do učebnice)
M - kontrola DÚ, opakování zaokrouhlování na desetitisíce a statisíce
Opakování: násobení 10, 100 a 1000, dělení 10, 100 a 1000
učebnice s. 65 - cv. 2 a 5 (zápis slovní úlohy do sešitu), cv. 3 a 5 (tužkou do učebnice), cv. 1 a 6 ústně
AJ - opakování: spojky: next to, between, opposite
opakování: názvy zvířat v ZOO
učebnice: s. 27, cv. 1 - poslech a čtení a tvorba vět (do sešitu)
učebnice s. 28 - poslech a překlad
pracovní sešit s. 44, cv. 2
Domácí úkoly 1.2.
M - Učebnice s. 64, cv. 5 (do sešitu domácího – zaokrouhli na desetitisíce i statisíce)
VL – na příští pondělí - Nový pracovní sešit s.4, cv. 1, 2 a 4
Obsah výuky 1.2.
ČJ - opakování vzorů rodu středního (město, moře, kuře, stavení)
skloňování vzorů a slov, které jej mají jako vzor (uč. s. 106 - tabulka)
opakování: vzor město má v 7. p. č. mn. tvrdé y (s městy - stejně jako: s letadly, s koly, s slovy)
vzor moře a stavení píšeme vždy s měkkým i (o moři - stejně jako: o nebi, o poli, se stavením - stejně jako: s nádvořím)
učebnice s. 110, cv. 1 a cv. 2 (pouze za a) )
M - kontrola DÚ: pracovní sešit s. 28, cv. 17
učebnice s. 64 - poučka (násobení čísly 10, 100 a nově i 1000, 10 000 a 100 000)
učebnice s. 64, cv. 1 (tužkou do učebnice), 2, 3 a 4 (ústně)
VL - seznámení se s učebnicí (jednotlivé kapitoly) a čtení v mapě
přečtení a zápis z učebnice ze stran 4 a 5
Zápis: Česká republika
- -Vnitrozemský stát (nemá moře), je ve střední Evropě
- -Sousední státy: Německo, Polsko, Slovensko, Rakousko
- -ČR dělíme na: Čechy, Moravu a Slezsko
- -Hlavní státní symboly: vlajka, velký a malý státní znak, státní hymna
Obsah výuky 28.1.
Domácí úkoly 28.1:
M – pracovní sešit – s. 28, cv. 17
M – pracovní sešit – s. 48, cv. 1, 2 a 4 (geometrie)
M - kontrola DÚ ze středy (prac. seš. s. 29, cv. 19)
pracovní sešit s. 28, cv. 12, 14, 15 a 16
úloha na prostorovou představivost - názorné řešení pomocí kostek
ČJ - kontrola DÚ - (učebnice s. 109, cv. 8)
opakování - vzory rodu středního
učebnice s. 109, cv. 11
ČJ - vyvození nového učiva a zápis - vzory rodu ženského (žena, růže, píseň, kost)
stylistická úprava textu, doplnění popisu místnosti
učebnice s. 130, cv. 5
Obsah výuky 27.1.
Domácí úkol 27.1.:
ČJ - učebnice s. 108, cv. 8 (jen první odstavec – urči rod, číslo a VZOR)
ČJ – opakování: určování rodu, určování vzoru u pod. jm. rodu středního
soutěž: vymysli slova rodu středního, které končí na e nebo ě (zapsání do sešitu (minimálně 5 slov) a určení jejich vzorů)
učebnice s. 108, cv. 7 (do sešitu)
M – učebnice s. 63, cv. 1, 2 a 6
opakování: písemné odčítání
vymýšlení vlastní otázky ve slovní úloze – možné alternativy
Geometrie – pracovní sešit s 46 a 47 (celá)
opakování: obvod trojúhelníku a čtverce, převod jednotek
Domácí úkol 26.1.:
M – pracovní sešit s. 29, cv. 19, 20 a 21
Domácí úkol 25.1.
Zopakovat vyjmenovaná slova (s. 71) – procvičit skolakov.eu
Zopakujte – určování rodu, čísla a pádu
Obsah výuky 25.1.
ČJ - kontrola domácího úkolu - učebnice s. 104, cv. 3 - zopakování přiřazování slov ke vzorům (podle koncovky v 1, případně v 1. a 2. pádu čísla jednotného)
soutěž - vymysli co nejvíce slov, která se. skloňují podle vzoru město/ skloňují podle vzoru stavení a označují nějakou aktivitu
VL - závěrečná písemná práce
M - slovní úlohy - se zápisem do školního sešitu - Učebnice s 60, cv. 3, s. 61 cv. 3 a 5
- doplnění slovních úloh a dalšího kontextu (co může pořadatelům závodů přinést zisk? Kde jsou Jizerské hory? Proč na závody přišlo méně lidí?
Obsah výuky 22.1.
Domácí úkol (z pondělka) - připomenutí
Vlastivěda - pracovní sešit s. 28-29, cv.1, 2, 3, 4 a 5
M – pololetní písemná práce (na písemné sčítání, odčítání, násobení a dělení)
VL – opakování na pondělní pololetní práci
shrnutí nejdůležitějších pojmů a dat
Pravěk
Jak rozdělujeme pravěk na čtyři období?
Dochovaly se z doby kamenné nějaké písemné památky?
Jak si lidé obstarávali potravu ve starší době kamenné?
V mladší době kamenné se naučili lidé nový způsob obstarávání potravy. Jaký?
V době železné byli na našem území postupně dva kmeny. Byli to G______ a K_____
Středověk
Při stěhování národů k nám přišel v 5.-6. století kmen, který se jmenoval: S______
Slovany podle pověsti vedl. P______ Č___
Tento muž sjednotil Slovany proti útočícím Avarům. Po jejich porážce založil svou říši, která ale trvala pouze za jeho života a pak se rozpadla. Jak se jmenoval tento člověk? k____ S___. Říse se jmenovala: S_____ ř___
Začátkem 9. a poté v 10. století vznikl první skutečný stát. Vlád v něm rod Mojmírovců.
V kterém roce se k nám přišli bratři věrozvěsti, kteří přinesli křesťanství? Jak se jmenovali? – 863 –K_________ a M______
V 10. století vznikl Český stát. Jaký rod mu vládl? P__________
První kníže, o kterém máme písemné zmínky se jmenoval: B______
V roce 935 byl zabit kníže V_____, kterého nechal zabít jeho bratr B_______
V roce 995 byl vyvražděn rod S_________
Románský sloh – silné zdi, malá okna, klenba podepřena sloupy
Co se stalo 1212? – Zlatá bula sicilská – zajišťovala dědičný titul
Co znamená „vymřít po meči“?
Po Přemyslovcích nastupují na trůn L__________
Komu se říká „Otec vlasti“? K____ IV.
Jaké jsou znaky Gotických staveb?
Kdo byl Jan Hus?
Kdo byl Jan Žižka?
Jediný panovník, který byl vybrán ze šlechty (nebyl z královského rodu) se jmenoval: J___ z P_______
Jako další rod po J. z P. nastoupil polský rod J________
Rod J________ vystřídal rod, jehož nástupem začíná v našich zemích Novověk. Byli to H__________
Obsah výuky 21.1.
Domácí úkol 21.1.:
M- pracovní sešit s. 28, cv.13 + písemné dělení (opite do sešitu a vypočítejte)
3 079 : 6 = Zk.:
521 : 8 = Zk.:
1 000 : 9 = Zk.
634 : 7 = Zk:
M - kontrola DÚ
opakování písemného sčítání, odčítání
učebnice s. 59, cv. 1 a 2
logický úkol: s. 59, cv. 7 - úkol za jedničku (kdo našel všechny 4 řešení)
ČJ - poučky na pro skloňování podstatných jmen rodu středního
učebnice s, 107 - hledání slov středního rodu a určení jejich vzoru
Zápis do sešitu:
Slova, která mají vzor město píšeme v 7. pádě čísla množného s tvrdým y (s městy – s letadly, se stehny, s čísly)
Slova, která mají vzor moře a stavení skloňujeme vždy s měkkým i.
(stavení – ježdění, krákání v moři – v poli, v nebi)
(se stavením – s uhlím, s dřívím, se sportováním)
ČJ - pracovní sešit s. 32, cv. 3 - určení vzorů a odvození i/y podle nové poučky
učebnice s. 128 - práce s tabulkou a grafem
Obsah výuky 20.1.
Domácí úkol 20.1. :
DÚ: ČJ – s. 104, cv.3 (do sešitu - najdi podstatná jména rodu středního, převeď je do 1. pádu a zapiš do sešitu. Vypsaná slova pak přiřaď ke vzorům - město, moře, kuře nebo stavení)
DÚ: M - Učebnice s. 61, cv. 2 (zapiš pod sebe a vypočítej do sešitu)
ČJ - zopakování vzorů a jak je určíme (podle koncovky slova v 1. pádu. U koncovky -e si řekneme ještě druhý pád a určíme, jestli je to podle vzoru moře-2.p. bez moře, nebo kuře - 2.p. bez kuřete)
určování vzorů pro střední rod (město, moře, kuře, stavení)
učebnice s. 104, cv. 2 - do sešitu školního
pracovní sešit s.32, cv. 1 a 2,
M - kontrola domácího úkolu (pracovní sešit s. 26 a 27, cv. 6 a 7
opakování písemného odčítání a jeho aplikace na čísla větší než 10 000
opakování písemného násobení
učebnice s. 61 cv. 1 a cv. 6 (do sešitu školního)
Geometrie - obvod trojúhelníku, čtverce a obdélníku
grafický součet úseček
Učebnice s. 125 a 126 (případně 127 a 128) - grafický součet do sešitu
pracovní sešit s. 45, cv. 1
Obsah výuky 19.1.
Domácí úkol: M – učebnice s. 58, cv.5 (tužkou do učebnice)
M – pracovní sešit s. 26, cv. 6, s. 27, cv. 7
ČJ – učebnice s. 101, cv. 1 – ptaní se na slova pomocí pádových otázek
učebnice s.102-103: vyvození nového učiva – vzory středního rodu
Zápis do sešitu:
Skloňování podstatných jmen rodu středního
- pro slova rodu středního máme 4 vzory
- vzor určíme podle koncovky v 1. pádě (případně i 2. pádě)
Slova, která končí v 1. pádu na:
-o přiřazujeme k vzoru město (kolo, místo)
-í přiřazujeme k vzoru stavení (nádraží, podnebí)
-e přiřazujeme k vzoru moře (a ve 2. pádu končí na -e,
1.p. = pole, 2.p. = pole)
-e přiřazujeme k vzoru kuře (a ve 2. pádu končí na -ete,
1.p. zvíře, 2.p. = zvířete)
M – opakování písemného násobení (pod sebou) a písemného dělení do sešitu (248x3, 175x6, 1 239x7, 6784:9)
učebnice s. 58, cv. 1 a 2
učebnice s. 58, cv. 3 – odhad a následné sčítání (zaokrouhlení na stotisíce, sečtení a následné porovnání s výsledkem).
DÚ: učebnice s. 58, cv.5 (tužkou do učebnice)
pracovní sešit s. 26, cv. 6, s. 27, cv. 7
AJ – kontrola DÚ (pracovní sešit s. 30, cv.2)
učebnice s. 26, cv. 1 – poslech, čtení a překlad říkanky
tvorba komparativů a vytváření vět na porovnávání (tall-taller, short-shorter, old-older, young-younger, fat-fatter, thin-thinner)
Porovnávání postaviček na s. 26 (zápis věty do sešitu školního)
Pracovní sešit s. 32, cv. 1 – poslech
DÚ na příští úterý: pracovní sešit s. 33, cv. 3
Obsah výuky 18.1.
Domácí úkol: Vlastivěda – pracovní sešit s. 28, cv. 1,2,3,4 a 5 (na příští pondělí – v rámci opakování na test)
ČJ – mluvní cvičení: shrnutí zážitků z víkendu
opakování pádových otázek
Pracovní sešit s. 31, cv. 6 a 7
VL – opakování a dočtení s.43 v učebnici
Přečtení stran 44-45 – renesance a vynálezy
Hra a její kontrola na souhrnné opakování s. 26-27
M – opakování písemného sčítání (a vyvození sčítání statisíců)
Učebnice s. 57, cv. 1, 2, 3, 4 a 5
Pracovní sešit s. 26, cv. 1 a 4
Obsah výuky 15.1.
AJ - test na zvířata ze ZOO a určování času
ČJ - opakování pádových otázek, určování rodu a čísla
pracovní sešit s. 30, cv. 5
práce se slohovým cvičení - s. 96, cv.3
M - opakování zaokrouhlování na desetitisíce a statisíce, násobení a dělení 10, 100 a 1000
počítání příkladů do sešitu
Obsah výuky 14.1.
Domácí úkol 14.1.: ČJ - Pracovní sešit s. 30, cv. 3
M – kontrola DÚ (písemné dělení)
slovní úlohy s čísly nad 10 000, dělení 10,100 a 1000, zaokrouhlování na statisíce
Učebnice s. 56, cv. 2, 4 a 5
ČJ – pád podstatných jmen
zopakování pádových otázek
Pracovní sešit s. 30, cv. 4
ČJ – příběh o šikaně: Petřino trápení
dokončení příběhu (napsat do sešitu svůj konec)
učebnice s.95, cv.1
učebnice s. 96, cv. 2
Obsah výuky 13.1.
Domácí úkol 13.1.
M – učebnice s. 55, cv. 6 (do sešitu, včetně zkoušky)
ČJ – Kontrola DÚ – prac. seš. s. 29, cv. 2
Zápis do sešitu školního (rod podstatných jmen – k nalezení v poznámkovém bloku)
Učebnice s. 92, cv. 5 a 1
M – pamětné odčítání čísel nad10 000
opakování: pamětné dělení se zbytkem
slovní úlohy: pracovní sešit s. 25, cv. 19 + s. 26, cv. 3
Učebnice s. 55, cv. 1, 2, 3 (se zápisem do sešitu školního) a 4
Domácí úkol: učebnice s.55, cv. 6
Geo – opakování konstrukce čtverce a obdélníku (do sešitu školního)
zápis do sešitu – kružnice a kruh, jejich geometrický zápis
učebnice s. 124 – poučka, cvičení 1
Pracovní sešit s. 44, cv. 2
Obsah výuky 12.1.
Domácí úkol 12.1.
ČJ - Pracovní sešit s. 29, cv. 2
AJ - pracovní sešit s. 30, cv. 2 (na úterý)
ČJ – Zápis do sešitu školního – číslo podstatných jmen
Učebnice s. 87, cv. 1 a 2
Učebnice s. 90, cv. 2
Pracovní sešit s. 29, cv. 2 (za DÚ dodělat)
M – počítání s čísly nad 10 000
kontrola DÚ
Učebnice s. 54 – všechna cvičení
logická úloha
AJ – zvířata v ZOO
přídavná jména: thin (hubený, úzký), tall (vysoký)
Učebnice s. 25 – poslech a zodpovězení otázek
Pracovní sešit s. 30, cv. 1 (poslech a vyznačení trasy)
Pracovní sešit s. 30, cv. 2 (za DÚ dodělat na úterý)
Zápis do slovníčku (thin, tall, frog, penguin, girafe, lion, elephant, snake, parrot, monkey, hippo)
Obsah výuky 11.1.
ČJ – Opakování: podstatná jména
učebnice s. 78, cv. 16 – práce s textem
pracovní sešit 26 cv. 1
M – opakování zaokrouhlení na desetitisíce a statisíce (do sešitu školního)
Pracovní sešit s. 25, cv. 14 a cv. 16
Učebnice s. 53, cv. 1,2 a 3
VL – zopakování období středověku
učebnice s. 41, 42 a 43
pracovní sešit s. cv.
práce s videem: https://www.youtube.com/watch?v=9JQCOpNVHpY&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=51
Obsah výuky 8.1.
Domácí úkol: AJ - Pracovní sešit: page 29, exercise 2
VL – test na Lucemburky, Husity a období po Husitské válce
Videa k tématu: https://www.youtube.com/watch?v=ONrMJnrkBvk&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=43
M – zaokrouhlování (na statisíce, desetitisíce, tisíce, stovky a desítky)
pracovní sešit s. 24, cv. 11 a 14
AJ – určování času, vazba: They are/They aren’t
ČJ – slovní druhy
pracovní sešit s. 28, cv. 13
Obsah výuky 7.1.
Domácí úkol: M – pracovní seěit: s. 25, cv. 11 (zaokrouhli na desetitisíce)
M – test na písemné násobení
pracovní sešit s. 24, cv. 7, učebnice s. 51 – poučka, cv. 2
ČJ – bajka. Čtení bajek, charakteristika bajky a vyvození ponaučení
ČJ – slovní druhy – opakování
pracovní sešit s. 27, cv. 7 a 8 + s. 28, cv. 11 a 12
Obsah výuky 6.1.
Domácí úkol:
M – písemné dělení včetně zkoušky (741:9, 321:6, 874:5, 876:8)
ČJ – test na vyjmenovaná slova po S, M, P a V
Opakování: zájmena. Učebnice s. 74, cv. 6, prac. seš. s. 27, cv.9
Geometrie – rýsování čtverce a obdélníku, obvod čtverce, obdélníku
Učebnice s. 122 (nebo 124)
M – opakování písemného dělení (578:6 a 613:7),
čísla nad 10 000 (čtení čísel, rozvinutý zápis čísla, písemné sčítání, porovnávání čísel)
Učebnice s. 49, cv. 2, 5 a 6 + s. 50, cv. 1, 3 a 5
Obsah výuky 5.1.
Domácí úkol: ČJ - zopakovat řady vyjmenovaných slov (po M, P, S a V)
Jít na skolakov.eu a procvičit si vyjmenovaná slova po M, P, S a V
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida
Domácí úkol: M – vypočítat do sešitu příklad (i se zkouškou): 580 : 6 =
ČJ - ústní opakování vyjmenovaných slov po M, P, S a V
opakování slov příbuzných (sýr, mýt, myslet)
M - kontrola DŮ (uč. s. 49, cv.7)
- procvičování písemného dělení do sešitu
(příklady: 221:2, 356:7, 153:2, 468:8)
- učebnice s. 48, cv. 1, 2 a 3, s. 49 cv. 1
- pracovní sešit cv. 4, 5 a 6
AJ - opakování a procvičování určování hodin (do sešitu školního)
- učebnice: čtení a poslech s. 24, cv. 1
- pracovní sešit: cvičení 1 - poslouchej a zakroužkuj
Dostupný na: http://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/cz/Happy_Street_2_new_CD1_Track_36.mp3?cc=cz&selLanguage=cs&mode=hub
- slovíčka do slovníčku:
dangerous = nebezpečný, funny = vtipný, friendly = přátelský
Obsah výuky 4.1.
DŮ: M – Učebnice str. 49, cv. 7 (opsat do sešitu)
ČJ - shrnutí zážitků z prázdnin, mluvní cvičení na zadané téma
M - vyvození nového učiva (čísla nad 10 000) a operace s nimi
učebnice s. 47 cv. 1, 2, 3 a 4 (slovní úloha včetně zápisu do sešitu)
pracovní sešit s. 24 cv. 1,2 a 3
VL - učebnice s. 38 a 39
pracovní sešit s. 24 (celá strana)
Výuka 30. 11.-4. 12.
Český jazyk:
Učebnice: str. 62, 63, 70
Sloh: psaní dobrodružného příběhu
PS: str. 20/2, str. 21, 22, 23, 24
Literatura: čtení
Matematika:
Učebnice: str. 42/1, str. 43/1, 6, str 44/3
Angličtina:
Vlastivěda: opakování
Přírodověda: opakování kapitol probraných v době distanční výuky, test.
Výuka 25.11.
Domácí úkol 25.11.:
M – Pracovní sešit s. 20, cv. 8 + s. 21 cv. 9 a 10 – jen výpočet a odpověď do pracovního sešitu
Český jazyk
Kontrola DÚ: pracovní sešit s. 19, cv. 2 a 4
Zopakování vyjmenovaných slov po V
Video: https://www.youtube.com/watch?v=EDam7-BwvNs
Učebnice s. 61: cv. 2 a 4
Učebnice s. 71 – zopakování vyjmenovaných slov (pokud někdo ještě nějakou řadu neovládá, procvičuje si doma)
Geometrie
Zopakování geometrického zápisu: rovnoběžnost, kolmost, trojúhelník
bod – značíme velkými tiskacími písmeny, přímka – malé tiskací písmo
Rysování rovnoběžek a kolmic – postup
Pracovní sešit: s. 40, cv. 1 a 2
Matematika:
Opakování: písemné dělení jednociferným číslem se zbytkem – společné počítání příkladů, opětovné opakování postupu
Učebnice s.40: cv. 2 a 3 – slovní úlohy včetně zápisu do sešitu školního
Výuka 24.11.
Domácí úkol:
ČJ – Pracovní sešit s. 19, cv. 2 a 4 (cv. 4 opsat do sešitu)
Český jazyk:
Píseň na zopakování vyjmenovaných slov po S: https://www.youtube.com/watch?v=LmU00wTlpVg
Pracovní sešit: s. 19, cv. 3
Učebnice s. 61, cv. 3
Matematika:
Kontrola DÚ: učebnice s. 41, cv. 1
Učebnice s. 41: cv. 2 a 3
Pracovní sešit: s. 20, cv. 2, 3 a 4
Angličtina:
Učebnice s. 17 – He’s got / He hasn’t got
Učebnice s. 18 – poslech a čtení http://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/cz/Happy_Street_2_new_CD1_Track_28.mp3?cc=cz&selLanguage=cs&mode=hub
Pracovní sešit: s. 21
Výuka 23.11.
Český jazyk
Shrnutí zážitků z víkendu
Zopakování řady vyjmenovaných slov po S
Učebnice s. 59, cv. 4
Práce s videem: https://www.youtube.com/watch?v=_-7xFETdiFg
Matematika
Domácí úkol: Učebnice s. 41, cv. 1 – písemné dělení se zbytkem.
Nové učivo: pokud při písemném dělení je první číslice menší než dělitel (např. 152 : 3) zatrhneme číslice dvě (152 : 3. Dělíme tedy 15:2= 7 zbytek 1)
Vlastivěda
Opakování a zápis do sešitu – Románský sloh
Nové učivo: Přemyslovští králové – učebnice s. 27-28
Videa pro zopakování (Dějiny udatného národa českého):
Kosmas
https://www.youtube.com/watch?v=6zMDU5gD-yI&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=14
Vyvraždění Slavníkovců 995
https://www.youtube.com/watch?v=m4UDLM5goyU&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=21
Zápis do sešitu:
Románský sloh
- Silné neomítnuté zdi
- Malá okna, horní část okna má tvar oblouku – uvnitř málo světla
- Časté jsou nástěnné malby
- Mohutné klenby podepřené silnými sloupy
Výuka 20.11.
Domácí úkol: M – učebnice s. 40, cv. 4
Vlastivěda
Opakování probraného učiva – přemyslovská knížata (učebnice s. 22-23)
Románský sloh – znaky (s. 24)
Pracovní sešit: s. 14 celá strana, s.15 cv. 8
Matematika
Opakování – písemné násobení a písemné dělení s přechodem přes 10
Pracovní sešit s. 20, cv. 1 a 6
Učebnice s. 40, cv. 6
Výuka 19.11.
Český jazyk
Učebnice: s. 59 a 60, cv. 1, 2, 3 a 5
https://www.youtube.com/watch?v=-LSefceV-jM https://www.youtube.com/watch?v=dE7zCGgnZZU
Matematika
Nové učivo: písemné dělení jednociferným číslem
Učebnice: s. 40 a 41, cv. 1
Vlastivěda
Přemyslovská knížata
Zápis ze stran učebnice 21-23
Výuka 18.11.
Domácí úkol: s. 19, cv. 18 a 21
Matematika
Učebnice s. 39, cv. 2,3, 5 a 6
Nové učivo: postup při písemném dělení jednociferným číslem
Český jazyk
Učebnice s. 58, cv. 4, 5 a 6
Opakování vyjmenovaných slov po P
https://www.youtube.com/watch?v=bgcprQx7zjc
Geometrie:
Opakování geometrických znaků – náleží/nenáleží, úsečka, přímka, kolmice, rovnběžka
Učebnice s. 117 (některé učebnice to mají na s. 119), cv. 3,4 a 5
s. 118 – vyvození pojmu pravý úhel, značení trojúhelníku
Seznam používaných variabilních symbolů (VS) v naší organizaci v roce 2020:
VS pro platbu školného a stravného se uvádí evidenční číslo dítěte, které přidělí ved.ŠJ
Platbu provést do 20 v měsíci a nově vyúčtování proběhne až po ukončení docházky dítěte do naší školy nebo na vyžádání rodiče ( kontrola bude možná v nově nastaveném systému rodičem kdykoliv).
U NÁSLEDUJÍCÍCH VS NEZAPOMEŃTE DO POPISU PLATBY UVÉST JMÉNO DÍTĚTE ZA KTERÉ PLATBU PROVÁDÍTE
- pro platbu záloha na ŠVP je VS 2020009 (platby od ledna 2020 – prosinec 2020)
- pro platbu do třídního fondu je VS 2020001 (platby od ledna 2020 – prosinec 2020)
- pro poskytnutí sponzorského daru naší organizaci je VS 2020005 (platby od ledna 2020 – prosince 2020)
- pro platbu záloha na plavání ZŠ VS 2020015 (platby od ledna 2020 – prosinec 2020)
Platby zasílejte na číslo účtu: 181574256/0300